Paspoort en Peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu Paspoort en Peking eend - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu

Paspoort en Peking eend

Door: Manon en Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Manon

31 Maart 2014 | China, Peking

Na de intensieve dag van gisteren nu weer een dag rustig aan.

Vandaag hebben we Twan zijn Chinese paspoort met Visum gekregen. Ook het notary book is gelegaliseerd door de Chinese autoriteiten en de Nederlandse ambassade. Dus we kunnen reizen! En dat staat voor morgen op het programma! Morgenavond 21.00 vertrekken we naar het vliegveld om te vertrekken naar Amsterdam om 00.50 uur. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat, want op dat tijdstip ligt Twan normaal gesproken lekker in zijn bed te slapen.

Vanavond zijn we met z'n allen uit eten geweest, want we hadden allen nog geen Peking-eend gegeten. Dus we zijn naar een geadviseerd restaurant in de buurt gelopen. Wij dachten altijd dat je dan een hele eend op je bord krijgt maar dat is niet waar. Je krijgt plakjes vlees in de huid gebraden. Deze stukjes vlees doe je samen met groenten in een soort van pannekoekje die je op rolt. Beetje soja saus en suiker erbij en smullen maar.

Verder hadden we er nog een aantal andere gerechten bij besteld welke ook allemaal heerlijk waren. Voor 9 volwassenen en 4 kinderen met drinken er bij, even raden wat we kwijt waren.........471 yuan omgerekend euro 54,90 zelf konden we het ook even niet geloven. De kinderen hebben zich ook allen goed gehouden en aten gezellig mee met wat er op tafel stond. Kortom een zeer gezellige laatste avond!

Op de kamer nog even lekker met z'n drieën aan het dollen geweest en Twan is zonder protest zijn bed in gegaan. Wel was het nog even spelen geblazen. In een onverwacht moment gooide hij nog even ondeugend zijn bal uit bed met het grootste plezier, wij natuurlijk in een deuk van het lachen. Kort daarna volgden de blokken nog wat heen en weer gegooid en toen was het echt de hoogste tijd om te slapen wat hij nu dan ook al weer lief doet.

Morgen alle zooi weer inpakken, na bijna drie week is de kamer redelijk ontploft, zal wel zoeken worden, want Twan pakt alles en verstopt het overal.

Morgen wellicht nog een kort bericht uit Beijing en anders komt het volgende bericht weer vanuit Nederland!

Helaas geen foto's vandaag want het geheugen van de iPhone zit vol..

Groetjes, Arthur, Manon en Twan.

• 31 Maart 2014 - 15:26

Marion:

Een hele goede terugreis!

• 31 Maart 2014 - 15:27

Ronald:

Elke dag jullie belevenissen gevolgd. De terugreis zal ook wel even afzien zijn met zo'n hummel in het vliegtuig, maar dat ben je daarna zo weer vergeten. Goeie reis, en we kijken er naar uit om Twan in het echt te zien!

• 31 Maart 2014 - 15:43

Hermine En Co:

Heel veel plezier morgen met jullie laatste dag, en veel succes met de terugvlucht!! We zullen aan jullie denken. Nog eventjes en jullie zijn weer lekker thuis en herenigd met Sam! Ongelofelijk dat Twan dan eindelijk in NL is!!

Groetjes van ons drietjes

• 31 Maart 2014 - 15:44

Minke, Hans:

Fijn dat alles zo goed is gegaan! Keek elke dag uit naar het verslag, wij hebben daarvan genoten. Wij wensen jullie een goede terugreis toe!

• 31 Maart 2014 - 16:01

Oom Folkert En Tante Anne:

Een hele goede vlucht toegewenst naar huis!!!
    Groet,

OF + TA

• 31 Maart 2014 - 16:23

Paula En Co:

Wij hebben elke dag met plezier jullie reisverslag gelezen. Fijn dat jullie zo genoten hebben! Nogmaals een hele goede reis terugreis samen met Twan! Ben benieuwd wat hij straks van Sam zal vinden en wij zijn natuurlijk benieuwd naar Twan in het echt :-) liefs van ons

• 31 Maart 2014 - 16:56

Elisabeth:

Een hele goede terugreis gewenst!!!! Heerlijk om naar huis te gaan! X

• 31 Maart 2014 - 16:57

Tirza:

Het zit er al weer op
    op weg naar Ikea en drop
    lekker in jullie eigen huis
    ipv uit eten, achter 't fornuis
    nieuwe situatie, opnieuw wennen
    iedereen die Twan wil leren kennen
    voorgoed samen, zo speciaal
    jullie start vervat in een prachtig verhaal
    China is leuk, maar wat is thuis straks fijn!
    het begin van wat een reeks hele mooie momenten zal zijn

goede reis!

• 31 Maart 2014 - 18:35

Hilde En Rinnie:

Heel goede terugvlucht... Horen vast wel hoe het vliegen gegaan is....

• 31 Maart 2014 - 19:02

Marijke:

Een hele fijne en goede terugreis en dan genieten in Nederland met z'n drieën.

• 31 Maart 2014 - 19:44

Debbie Vrieling:

Hai!
    Wij hebben genoten van jullie verhalen.
    Goede reis terug en een heel warm welkom in Nederland gewenst!
    liefs Roy, jurre, Levin en Debbie

• 31 Maart 2014 - 21:00

Monique:

Bedankt voor de leuke en mooie reisverslagen, goede terugreis met z'n drietjes en alvast een groot WELKOM voor Twan in Nederland !!!!! Liefs, Monique

• 31 Maart 2014 - 21:22

John En Marion:

En dan is het bijna zover. Super dat we jullie zo mochten en konden volgen. Slaaplekker deze laatste nacht in China en we wensen jullie een hele fijne reis naar huis.

Veel liefs John en Marion en natuurlijk Qian

• 31 Maart 2014 - 21:48

Willem :

hele goede terugreis. Geniet weer van het eigen bed en van Twan in zijn ledikantje

• 31 Maart 2014 - 21:54

Linda:

Zo familie Schrage, eindelijk naar huis, een hele goede terugreis gewenst!
    Maar naar aanleiding van de reactie van Ronald... ik kan me de vlucht met Esther (toen 3 jaar) richting Shanghai nog levendig voor de geest halen, had haar ook nog gedrogeerd maar allerlei spulletjes uit eigen toko, (totaal onverantwoord als ouder)... maar goed we zijn er gekomen en met Esther is ook alles goed gekomen.
    Dus, tot gauw! Linda

• 31 Maart 2014 - 22:09

Tijs:

Een hele goeie terugreis! Jullie zullen wel genieten van de frisse lentelucht als je weer terug bent! :) Ik vond het ontzettend leuk om jullie even te zien in Beijing. Fijn om jullie zo te zien stralen! Hopelijk tot gauw in nederland.
    Liefs tijs

• 31 Maart 2014 - 22:58

Mariska:

Alvast een goede terug reis. Nog even en dan op Nederlandse bodem met z'n 3-en!