Ballenbak, legalisatie en visum aanvraag - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu Ballenbak, legalisatie en visum aanvraag - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu

Ballenbak, legalisatie en visum aanvraag

Door: Manon en Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Manon

23 Maart 2014 | China, Peking

Vandaag is het al weer zondag, morgen zijn we een week samen met Twan! De week is snel voorbij gegaan.

Aan de overkant van het hotel is een soort Bijenkorf winkel, we hadden gezien, dat daar een indoor speeltuin was. hier zijn we vanochtend met Twan naartoe gegaan. We hebben hier reuze pret gehad met z'n drieën. de Wipkip, de schommel, de glijbaan, een tunneltje, speeldozen en natuurlijk de ballenbak, die hij helemaal super vond. Nu begrijpen we steeds beter de uitspraak dat als de kinderen plezier hebben de ouders dit ook hebben. Het klopt! keurige speeltuin, schoon, veilig, leuk en vriendelijk personeel, en leuke andere kinderen met hun ouders, natuurlijk werd er wel even gecontroleerd door een vader of Twan wel voldoende gekleed was, het shirtje wat hij aan had was te dun, maar toen Manon hem de laag er onder liet zien was hij tevreden.

Na de speeltuin snel terug naar het Hotel, want Tijs kwam langs. Hij was vanochtend aangekomen in Beijing en is zakelijk onderweg, wel heel erg leuk om een vriend hier in Beijing te ontmoeten! Na zijn laatste hapjes noodles, meneertje naar bed gedaan, en nog wat gepraat met Tijs op de kamer.

Aan het eind van de middag, de laatste papieren door Erik verzameld voor de legalisatie. (gids van de organisatie BLAS), want Angela is met het laatst aangekomen stel onderweg naar de provincie. Ook de aanvraag voor Twan zijn visum is ingevuld. Twan reist namelijk met een Chinees paspoort naar Nederland met een visum. Erik gaat dit de komende dagen voor ons rond maken.

Voor het Visum was nog een pasfoto nodig. In een allerschattigst oud, klein, stoffig en naar rook stinkend fotostudiootje met moderne technologie, is onze bandiet op de foto gezet.

Na heg eten nog even face-timen met de familie, zodat ze alvast een beetje mee krijgen welk vers bloed de familie inkomt.

Het drinken gaat stukken beter!

Zijn buikje is weer kogelrond, vragen ons af als hij niet te veel eet, maar ons is gezegd dat ze vanzelf stoppen, stoppen doet hij wel, maar dan past er volgens ons ook niks meer bij.

Morgen hebben we het plan om eventueel naar de dierentuin te gaan, te beginnen met de vissen, want die hebben geen haar. Harige knuffels en een harige arm van papa vindt hij maar niks. Wordt nog wat met onze Sam..... Stapje voor stapje...

Tot morgen,

Manon, Arthur en Twan!

• 23 Maart 2014 - 15:26

Yvonne:

Hallo!
    Nou, ik volg het op de voet hoor. Harige armen, haha, ja dat is anders dan gewend waarschijnlijk. Kreeg net ook een mailtje van Tijs. Tof dat het nog gelukt is :)
    Dikke knuffel,
    Yvonne

• 23 Maart 2014 - 16:57

Esther:

Wat fijn om te lezen dat jullie zo samen genieten!

• 24 Maart 2014 - 14:17

Rob:

Hee leuk om op deze manier met jullie mee te kunnen beleven wat er allemaal gaande is :). Tot snel!

• 24 Maart 2014 - 21:42

Willem:

wat een snoepie is het toch met een stralende moeder. Nog even en dan weer terug in Nederland