Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu

Beijing

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Manon

15 Maart 2014 | China, Peking

Gisteren in de Carrefour aan het shoppen geweest. Mooi om te zien, vluchtende verkopers omdat ze geen Engels spreken, hele management er bij om met creditcard te kunnen betalen, toch uiteindelijk maar met de pin betaald. Gelukkig zijn we geslaagd, en hebben een prachtige buggy.
Vervolgens hebben we in een straatje in een leuk restaurantje lekker gegeten, wat onwennig met de stokjes en het naar binnen slurpen van de noodles. Gelukkig is knoeien een teken dat het smaakt. Met ons vieren inclusief drinken, voor maar..........8 euro.

Vandaag lekker met Marc en Marieke de stad bekeken. Met de taxi naar het plein van de hemelse vrede, daarna de verboden stad bekeken, zeer mooi en indrukwekkend, vervolgens het jingshan park in waar op een heuvel een prachtige tempel stond met prachtig uitzicht over de verboden stad en beijing. Vanuit het park zijn we via de Huttongs lopend naar de metro gegaan. Huttongs zijn ommuurde oude woonwijken met nauwe straatjes, het echt oude beijing, dus ook geen toerisme.

Via de metro weer terug naar het hotel. Als sardientjes in een blikje. Marc is een echt goede kaartlezer. Hij heeft ons perfect door de hutongs geleid en de weg gezocht met de metro.

Vandaag wederom een lekkere warme dag!

Morgen krijgen we de info van onze gids Angela hoe volgende week er uit gaat zien. We kunnen niet wachten om onze kleine man ..... op te halen. Maandag staan de .... ingevuld.

Liefs Manon en Arthur

• 15 Maart 2014 - 12:48

Minke, Hans:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet maar van aldat lekker eten!

• 15 Maart 2014 - 12:50

Karin:

Man, wat spannend!! Nog 2 nachtjes slapen... whoohoo!!

Hier alles nog rustig... het kan nog steeds, de 17e! ;)

Veel plezier!!

x ka

• 15 Maart 2014 - 14:08

John En Marion:

Heerlijk herkenbaar de carrefour wij hadden hetzelfde met de voeding. Maar mooi dat jullie je vermaken. Geniet en doe de groetjes morgen aan Angela. Iedere morgen kijken we even of er weer wat op jullie blog staat.
    Liefs John en Marion en natuurlijk Qian

• 15 Maart 2014 - 15:11

Maarten & Esther:

Geweldig om zo de omgeving te verkennen. Nog een paar dagen! Geniet van alle belevenissen!!!

• 15 Maart 2014 - 18:30

Frister:

Hallo Arthur en Manon,
    Heel veel success in China. Wow, allemaal spannend hoor. Is die chinese pils wel wat te drinken?
    Groetjes Frister

• 15 Maart 2014 - 22:06

Andre:

Nog even de toerist uithangen, een slagroomtaartje voor Arthur scoren, en dan de grote dag. Spannend hoor. Tot snel.

• 15 Maart 2014 - 22:34

Tirza:

Ontzettend leuk om zo mee te lezen/leven.
    Fijn dat jullie een mooi karretje voor de kleine man gescoord hebben.
    Maandag komt steeds dichterbij....

• 16 Maart 2014 - 00:14

Arthur:

Beste allen, nog wat foto's toegevoegd. Internet is af en toe wat traag.

@Frister, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Het bier is hier prima! Vooral de TsingTau.

Gr. Arthur

• 16 Maart 2014 - 03:07

Mark En Shabana:

Hallo Manon en Arthur,

Wat leuk om jullie verslag te lezen. Wij zitten nu in Guangzhou en gaan zo samen met Werner en Mirjam en de gids shoppen en de stad verkennen. Voor ons is ook morgen de overdracht, echt zo spannend! Zoeken jullie alvast de beste plekjes uit in Beijing:) Heel veel succes morgen en we zien jullie zaterdag!

Groetjes,

Mark en Shabana

• 16 Maart 2014 - 08:54

Minke, Hans:

Arthur van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Morgen is een spannende dag voor jullie, de komst van jullie zoon!

• 16 Maart 2014 - 13:30

D.F. Jellema:

Lezen we het goed? Jij bent dus jarig Arthur! Van harte gefeliciteerd!! Het zal een onvergetelijke verjaardag worden. We gunnen jullie alle geluk van de wereld met de komst van jullie zoon en we gunnen het kleine ventje de liefste papa en mama van de hele wereld. De eerste ontmoeting staat voor de deur; we denken aan jullie!!

Groetjes van Diedert en Matty

• 16 Maart 2014 - 16:37

Frister:

Prachtig!
    Arthur ook van harte gefeliciteerd. Wat een geweldige verjaardag!
    Veel plezier

• 17 Maart 2014 - 10:55

Marion:

Fijn dat alles zo goed gaat. Nog van harte proficiat met je verjaardag. Heel veel succes volgende week. Groet,