Speciale aandacht voor hechting - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu Speciale aandacht voor hechting - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu

Speciale aandacht voor hechting

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Manon

09 Maart 2014 | Nederland, Enschede

Lieve familie, vrienden, kennissen en collega's,

Op 2 april komen wij thuis met onze prachtige zoon. Voor hem moet alles nog beginnen, hij heeft een periode achter de rug van wisselende contacten. We willen dan ook rustig de tijd nemen om aan elkaar te wennen. Hij weet niet wat hem allemaal overkomt, snapt er niets van. Hij heeft helemaal geen idee wat het woord papa of mama nou eigenlijk inhoudt, kortom, voor dit kleine mannetje staat de wereld compleet op z’n kop.
Jullie kunnen ons helpen onze zoon te leren dat wij straks zijn papa en mama zijn, door de eerste maanden afstand te houden. Wat moet groeien tussen ons is een hechte band. Zo’n band ontstaat echter niet vanzelf, daarom is het belangrijk dat alleen wij hem de eerste maanden knuffelen, verzorgen en eten geven. Ook snoepjes en cadeautjes zal hij alleen via ons mogen krijgen. Eigenlijk is dit een onnatuurlijke situatie, hij moet in feite leren op een kunstmatige manier eenkennig te worden. Dit is iets wat een kindje dat in een veilig gezin wordt geboren op een natuurlijke manier meekrijgt. Zowel wij als onze zoon zouden het, met jullie, fijner vinden als hij ook bij jullie op schoot kan zitten en door jullie geknuffeld kan worden. Toch willen wij ons graag houden aan de adviezen die wij gekregen hebben. Het geeft hem een vaste en veilige basis voor de toekomst. Hij leert dan dat hij bij ons hoort en dat wij er altijd voor hem zullen zijn. Vanuit die veiligheid kan hij de rest van de wereld gaan verkennen en contacten met anderen aangaan. Als hij niet leert een vertrouwensband met ons aan te gaan, kan dit voor hem grote negatieve gevolgen hebben op latere leeftijd, op het gebied van zelfbeeld, vriendschappen en relaties. We beseffen dat dit verzoek vreemd en koel bij jullie kan overkomen, maar ter wille van onze zoon zijn toekomst rekenen wij op jullie begrip en medewerking.
Natuurlijk vinden wij het erg leuk als jullie na een achttal weken bij ons op bezoek willen komen, maar bellen jullie dan eerst even?

Bedankt en tot ziens,

Arthur en Manon

• 09 Maart 2014 - 18:18

John En Marion:

Lieve Arthur en Manon,

Nog even en dan gaan jullie. We wensen jullie een hele gezegende reis. Geniet van alle momenten. Bovenstaande kunnen wij als geen ander begrijpen. Wanneer jullie zover zijn komen wij jullie graag persoonlijk feliciteren en natuurlijk vinden we het leuk om dan ook jullie zoon te ontmoeten.

Heel veel liefs, John Marion en Qian.

• 09 Maart 2014 - 18:55

Hein:

He Manon en Arthur reuze bedankt dat ik mee mag delen in jullie avonturen, heel veel succes en als jullie terug zijn kom ik graag een keertje langs om jullie nieuwe zoon te bewonderen. Ik zal jullie dan vooraf bellen. Heel veel succes en een voorspoedige reis.

Hein

• 09 Maart 2014 - 19:36

Tirza:

Hallo lieve Manon en Arthur,

Niets dan respect en begrip voor het bovenstaande. Juist erg goed, duidelijk en moedig dat jullie dat zo uit de doeken doen. Wat een bijzonder mooie tijd staat jullie te wachten om voor zo'n mooi jongetje te zorgen en hem in jullie hart te sluiten. Hij zal voelen dat hij super gewenst is! Veel liefs

• 09 Maart 2014 - 20:27

Karin:

Lieve Manon en Arthur,

Nog maar een paar nachtjes slapen!! Tenminste.... Kunnen jullie nog slapen? Man, wat een spannende periode voor de boeg! Ik hoop dat jullie enorm gaan genieten. Voor wat betreft jullie bovenstaande verzoek/boodschap, dat is alleen maar vanzelfsprekend. Iedereen heeft het beste met jullie voor en zal zijn of haar nieuwsgierigheid gewoon moeten bedwingen. Voor jullie zal het waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn. Als kersverse trotse papa en mama willen jullie je zoon aan de hele wereld laten zien! :)
    Daar hebben jullie mooi een blogje voor aangemaakt. Betekent dus wel dat jullie ons hier een beetje zoet moeten houden, he?? :p

Als ik jullie van tevoren niet meer spreek, wens ik jullie heel veel geluk en mooie momenten op jullie prachtige reis naar China!

Lieve groet,
    Karin

P.s. Hier is alles nog rustig. Fransientje zit nog lekker warm binnenboord voorlopig ;)

• 09 Maart 2014 - 21:13

Milko:

Arthur en Manon,

Wat leuk dat jullie een blog bij houden.
    Spannende dagen zullen het worden maar het aftellen is begonnen, en dan alleen maar genieten.
    Wij wensen jullie een hele goede heen en terug reis toe met z'n allen. En we kijken uit om jullie zoon te mogen bewonderen. We houden zeker rekening met het bovenstaande verzoek.

Groetjes, Miranda & Milko

• 09 Maart 2014 - 21:28

Monique:

Natuurlijk alle begrip en wat een geluk voor jullie zoon dat hij bij jullie terecht mag komen!!!
    Ik wens jullie alvast een hele goede reis toe en hoop dat alles soepel zal verlopen!
    Erg leuk om jullie blog te volgen en zo op de hoogte te blijven van alle gebeurtenissen.
    Ik kijk er naar uit om te zijner tijd jullie zoontje ontmoeten, heel veel succes de komende tijd!!!

Groetjes, Monique

• 11 Maart 2014 - 09:23

Wilma Boers:

Fijn dat ik via jullie blog een beetje mee mag genieten.
    Ik wens jullie een alvast een goede reis voor donderdag en hele fijne weken samen met jullie zoon.

groetjes Wilma.

Tags: hechting