Beijing Zoo - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu Beijing Zoo - Reisverslag uit Peking, China van Arthur en Manon Schrage - WaarBenJij.nu

Beijing Zoo

Door: Manon en Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur en Manon

24 Maart 2014 | China, Peking

Vanochtend hebben we voor de eerste keer met ons drieën een toeristisch uitje gemaakt. En niet zo maar een, want we zijn naar de Panda's geweest in de Beijing Zoo.

We zijn er met de taxi naar toe gegaan. Was een half uurtje rijden voor 4 euro.

De zoo is gevestigd in een voormalig park. De zoo is best groot, heeft vier ingangen. Twan heeft met grote ogen naar de vogeltjes gekeken en naar aapjes en een prairie wolf. Verder had hij nog niet zoveel oog voor de dieren. Na ongeveer 2 uur in de zoo zijn we weer teruggegaan, taxi aangehouden en kaartje van hotel gegeven van waar we naar toe moeten. Want de taxi-chauffeurs spreken geen Engels. Beijing is zo groot dat hij het hotel moest bellen om te vragen hoe hij er moest komen. Wel grappig en spannend of je wel op de juiste plek aankomt, Snel middag maaltje voor Twan en hup het bed in. Na 1,5 uur kwam meneertje met het verkeerde beentje uit bed.....beetje spelen, hup naar de kindertuin in de 'Bijenkorf', en alles was weer goed. Terug in het hotel werd hij een beetje ondeugend, na iets te veel nee te hebben gezegd was hij helemaal dwars. Maar daar was de redding, Ru Li stond voor de deur, buggy races, spelen, lachen en zwaaien. Even later kwam Tao er ook nog bij en de pret was helemaal compleet.

Na de maaltijd nog wat op de kamer gespeeld met z'n drieën, visjes gekeken, 5 rondjes door het hotel, met een gierende en lachende peuter, en nu ligt hij al weer lief te slapen, in standje onmogelijk, op de knieën letterlijk naar voren omgevallen zo moe was hij.

Morgen even weer een rustig dagje, overmorgen willen we graag naar The summer palace. A.s. zondag gaan we met z'n allen naar de Chinese muur.

Twan is een jongen met veel energie, een sterke wil, onderzoekend, charmeur en vrolijk. Hij lacht heel erg veel. Wil de dingen doen die wij ook doen, lukt dat niet dan is het geduld niet groot en dat hoor je dan ook.

We zien dat hij ons herkend, en in de gaten houdt. Goede signalen, we zijn er helemaal blij mee.

Lopen gaat ook vooruit, het dronkemans loopje wordt al wat minder....of wij zijn er aan gewend.

Ook beginnen we elkaar al een beetje te begrijpen.

We mogen niet vergeten dat hij geen woord van ons verstaat, wellicht wel al wat begrijpt. Voorbeeld is bijvoorbeeld, BBC op televisie reageert hij niet op maar zodra je op een Chinese zender schakelde kijkt hij direct en is hij gefocust, dit klinkt vertrouwd en bekend.

Groetjes,

Arthur , Manon en Twan

• 24 Maart 2014 - 15:02

Minke, Hans:

Wat fijn voor jullie, dat hij al wat woorden begrijpt, dat gaat heel snel bij die kleintjes! Vrolijk mannetje, op de foto's zie je dat hij plezier heeft! Geniet nog maar met zijn dirietjes van al die uitstapjes.

• 24 Maart 2014 - 20:37

Carolien:

Wat een heerlijk ventje.
    Hij word al heerlijk verwend door jullie.
    Groot gelijk.
    Lekker genieten.
    Heel veel plezier nog samen.

Lieve groet Carolien.